Rozmawiając z klientami o możliwościach rozwoju zawodowego, bardzo często poruszam temat założenia profilu na portalach biznesowych, takich jak Goldenline i Linkedin. Myślę, że większość z Was słyszała o nich. Być może jesteście na nich zarejestrowani, co jest bardzo dobrą decyzją. Jeśli zdecydowaliście się na ten krok, bądź dopiero go rozważacie, ten artykuł na pewno Wam się przyda.
Zacznijmy od rzeczy podstawowej, czyli założenia konta. Rejestracja na obu portalach jest bezpłatna i bardzo prosta. Wystarczy wejść na stronę http://www.goldenline.pl/ lub http://www.linkedin.com/ i podać nazwę użytkownika, czyli pełne imię i nazwisko.
JAK PRAWIDŁOWO UZUPEŁNIĆ PROFIL?
1) Zdjęcie profilowe powinno pokazywać Twoją twarz oraz tułów, najlepiej w pozie biznesowej, w odpowiednio dobranym stroju. Postaraj się wybrać fotografię, na której się uśmiechasz i wyglądasz elegancko. Kolorowe stylizacje, krzykliwy makijaż i fryzura oraz „sweet focia” odpadają. Niech zdjęcie pokazuje Twoją osobowość osadzoną w biznesowe ramy.
2) Zdjęcie w tle to najczęściej ignorowany element. Szkoda, bo dobrze zagospodarowany potrafi ciekawie zareklamować Twój biznes lub profil. Pamiętaj, że z zasady wszystkie profile na obu portalach wyglądają jednakowo – zdjęcie w tle to jedna z zaledwie kilku sekcji, które możesz wykorzystać do wyróżniania się z tłumu.
3) Podsumowanie to bardzo ważna część Twojego profilu. Powinno zawierać informacje na temat Twojego doświadczenia zawodowego, kluczowych kompetencjach, obszarach specjalizacji oraz aspiracji zawodowych. W tym miejscu możesz również pochwalić się sukcesami zarówno w formie pisemnej jak i multimedialnej (np. nagraniami z udzielonych wywiadów itp.). Nie zapomnij też o optymalizacji linku ogólnego.
4) Doświadczenie zawodowe to sekcja, której należy poświęcić znaczną część uwagi, ponieważ z punktu widzenia rekrutera jest najbardziej interesująca. Pamiętaj aby jak najdokładniej opisać to co czym się zajmowałeś na danym stanowisku. Możesz też wskazać czego się nauczyłeś, jakie prowadziłeś projekty. Jeśli chcesz przekazać wiele informacji, warto je podzielić na sekcje, które ułatwią analizę Twojego profilu. Pozostałe części jak np. znajomość języków obcych, kursy itp. należy uzupełnić według podpowiedzi systemowych.
JAK PROWADZIĆ SWOJE KONTO?
Zacznij od zbudowania szerokiej sieci kontaktów. Zadbaj, by znalazły się w niej osoby z interesujących Cię branż, koledzy z pracy i szkoły oraz rekruterzy. Ścieżka zawodowa tych pierwszych, może być dla Ciebie inspiracją i źródłem cennych informacji o tym, jak rozwijać swoją karierę. Zawsze doceniaj swoich znajomych, nigdy nie wiesz kiedy wasze drogi znowu się zejdą. Dbaj o relacje z headhunterami, śledź ich profile, daj się zauważyć. Niech pamiętają o Tobie, w chwili kiedy będą szukać ciekawych osób do realizowanych przez siebie projektów.
Na obu portalach istnieje możliwość wystawienia i otrzymania referencji. Zastanów się nad tym, czyje kompetencje i umiejętności możesz potwierdzić oraz kto jest w stanie wystawić opinię o Tobie. Referencje mają niezwykłą moc. Wzbudzają zaufanie i potwierdzają Twoją wiarygodność, co jest niezwykle istotne w procesie budowania swojej marki.
Zarówno Goldenline jak i Linkedin posiada możliwość dołączenia do grup tematycznych, są one bezcennym źródłem wiedzy i kontaktów. Zapisz się do tych, na których Ci zależy. Obserwuj prowadzone dyskusje i bierz w nich aktywny udział. Pamiętaj jednak o tym, że każda Twoja wypowiedź może być przeczytana przez potencjalnego pracodawcę. Unikaj radykalnych osądów oraz niestosownych sformułowań. Odpowiadając na pytanie, czy warto „zaprzyjaźnić się” z Goldenline i Linkedin, odpowiem TAK!!!! Im bardziej przyłożysz się do skonfigurowania profilu i AKTYWNEJ promocji swojej osoby, tym ciekawsze propozycje możesz otrzymać 🙂 Sam również je składaj, działaj, angażuj się. Jednym słowem, zrób to, co zaniedbują inni.
PRZECZYTAŁEM ARTYKUŁ I CO TERAZ?
- przygotuj zdjęcie w konwencji biznesowej,
- zredaguj profil zawodowy oraz katalog kompetencji,
- przygotuj dokładny opis piastowanych obowiązków,
- zastanów się kto mógłby udzielić Ci rekomendacji,
- załóż i uzupełnij profil według naszych wskazówek.
11 thoughts on “Goldenline, Linkedin…po co mi to?”
Gratuluje dobrze wykonanej i ciekawej strony! Pozdrowienia dla
autorów oraz wszystkich odwiedzających.
my blog post: reklama w necie
Bardzo dziękuje ! Strona jest jeszcze w budowie, tym bardziej jestem szczęśliwa, że początki są obiecujące 🙂 Pozdrawiam serdecznie 🙂
Szata graficzna ok, podoba mi się:) zapraszam do siebie
Stop by my weblog – dodaj strone
Bardzo przyjemna i pozytywna strona. Napewno jeszcze tutaj wpadnę!
Pozdrawiam
Here is my weblog reklama
bardzo fajny serwis. zajrzałam tu przypadkiem, ale chyba będę częściej odwiedzać.
pozdrawiam
Here is my web site; spis stron
Nawet jeśli to skuteczny sposób szukania pracy przeraża mnie fakt,że mój profil,dane o wykształceniu i doświadczeniu wyskoczą każdemu kto kliknie sobie google. Nie mówiąc już o moim dziale kadr,który otrzyma w ten sposób jasny sygnał,że szukam innej pracy. Czy to na pewno dobry pomysł ?
pozdrawiam
Dziekuję za Wasze komentarze. Na szczęście zarówno goldenline jak i linkedin maja różne zabezpieczenia konta, także nie musimy ujawniać wszystkich danych, ustawienia prywatności chronią każdego z nas 😀
chyba nie do końca… : oto jeden z punktów regulaminu Goldenline,który trzeba zaakceptować przy rejestracji profilu: § 9. GoldenLine.pl ma charakter zasadniczo otwarty – podawane przez Użytkownika dane są informacjami jawnymi, podawanymi do wiadomości publicznej w Profilu Użytkownika. W szczególności są one dostępne dla osób korzystających z sieci internet oraz mogą być indeksowane przez wyszukiwarki.
Portale te są zasadniczo „publiczne” ale nie trzeba z nich korzystać, sa bardzo pomocne w procesie poszukiwania pracy, ponieważ tam szukają headhunterzy, wiem z doświadczenia widząc niektóre profile, że można ukryć widoczność profilu dla osób spoza serwisu. Mi obecność na tych portalach przynosi wiele dobrego więc jest to dobre rozwiązanie, jeśli natomiast „nie czujesz” go, nie stosuj. Nie ma sensu robić niczego na siłę.
Ciekawe 🙂
Zastanawia mnie tylko co może wpisać student ?
Firma: Uniwersytet
Stanowisko: Student – kierunek
Obowiazki: ?
Headhuntera to zainteresuje ?
Co może wpisać student: co studiuje, gdzie szuka dla siebie wyzwań, gdzie się widzi za kilka lat, co robił do tej pory, co potrafi zrobić jaką ma wiedzę, czy podejmuje jakieś inicjatywy np. czy prowadzi albo chodzi do jakiegoś koła czy organizacji, czy udziela się charytatywnie itp. I tak, to zainteresuje headhuntera 😉