Jakiś czas temu zostałam poproszona o ocenę CV przygotowanego w formie krótkiego filmu. Miał on zostać wysłany do jednej z agencji reklamowych. Pomyślałam, że to super pomysł. Trzeba się wyróżnić, pokazać kim się jest, zainteresować swoją osobą, zapaść w pamięć, zwłaszcza w „takiej” branży. Z zaciekawieniem wcisnęłam „play” oczekując czegoś porywającego. Film znudził mnie po minucie. Kreatywne CV, jak sama nazwa wskazuje musi być KREATYWNE. W tym ewidentnie zabrakło pomysłu. Nastąpił przerost formy nad treścią.Co zrobić, by nie podzielić losu tego kandydata?
ZACZNIJMY OD TEGO DLA KOGO JEST KREATYWNE CV
Kreatywne, nowatorskie CV w formie krótkiego filmu, bilboardu, bądź kolorowej prezentacji z pewnością jest atrakcyjnym rozwiązaniem dla kandydatów zajmujących się marketingiem, kreacją wizerunku, budowaniem marki. Godne rozważenia może być również dla architektów, grafików, artystów – muzyków, aktorów i innych zawodów związanych z tworzeniem nowego, przekraczaniem barier,wychodzeniem poza standardy. W przypadku zawodów, gdzie powyższe kompetencje nie są kluczowe trudno jednoznacznie ocenić wartość takiego CV dla potencjalnego pracodawcy. Przed podjęciem decyzji o wyborze formy CV warto bliżej zapoznać się z organizacją i działem, do którego zamierzamy złożyć aplikację. Jednych pracodawców możemy zachwycić pomysłowością i niestandardowym podejściem w innych wzbudzić obawy a jeszcze innych jedynie rozbawić.
JAK SPRAWDZIĆ, CZY POTENCJALNY SZEF JEST GOTOWY NA KREATYWNE CV?
Zachęcam do znalezienia odpowiedzi na pytania jakie postawy i wartości promuje dana firma, na ile kreatywność, nowatorskie podejście i proponowanie niestandardowych rozwiązań mogą być cennymi kompetencjami w oczach zespołu, do którego chcemy aplikować, co może być wartością dodaną dla pracodawcy i w jaki sposób możemy ją uwypuklić za pomocą kreatywnego CV, by pokazać naszą przewagę nad konkurencyjnymi kandydatami.
CHCĘ ZASZALEĆ Z MOIM CV, CO MAM ZROBIĆ?
Od świadomego wyboru wersji standardowej lub kreatywnej. Celem kandydata jest wzbudzenie silniejszego zainteresowania swoją aplikacją niż innymi i nie powinna ona być jedynie próbą zwrócenia uwagi bez wartościowej treści przekazu oraz dopasowania do poziomu stanowiska i pełnionych funkcji. Pamiętajmy, że prezentując się za pomocą wybranej formy CV budujemy swój wizerunek w oczach pracodawcy.
PRZECZYTAŁEM ARTYKUŁ I CO TERAZ?
- przygotuj się na pytanie, dlaczego zdecydowałeś się na taką formę aplikacji,
- pamiętaj, że ciekawe CV nie jest synonimem portfolio,
- zastanów się czy kreatywne CV zainteresuje rekruteów z Twojej branży, w większości przypadków niestety nie,
- wyróżniające się CV sugeruje, że jesteś otwarty, ciekawy świata, nie boisz się wyzwań, masz milion pomysłów na minutę itp. Zastanów się czy reprezentujesz te cechy.