Jak wysłać mail do rekrutera?

Dostałam ostatnio wiadomość z prośbą o odpowiedź na pytanie „jak poprawnie odpowiadać na ogłoszenia zamieszczone w internecie”. Bardzo mi się ono spodobało, dlatego odpowiem na nie w formie krótkiego posta. Maile to jeden z istotnych elementów rekrutacyjnej układanki i jak o każdy drobiazg, o ten również należy dbać.  Na rynku pracy jest wielu kandydatów, dlatego uważam, że każdy, najmniejszy szczegół, który będzie nas wyróżniać jest na wagę złota. Wystarczy pamiętać o kilku prostych zasadach, by skutecznie zaistnieć wśród setki podobnych aplikacji.

 

1) ZAŁÓŻ „BIZNESOWY” ADRES E‑MAIL 

Niestety nie wiem co kieruje ludźmi, którzy wymagają by traktować ich poważnie, a wysyłają wiadomości z infantylnego lub dziwnego adresu. Domena buziaczek.pl, czy nazwa labladorek24, bądź zdrobnienia typu olunia nie wzbudzą pozytywnego wrażenia. Załóż odpowiednią pocztę: imię.nazwisko@dowolnadomena.pl, ułatwi to tobie zarządzanie biznesową korespondencją,
a rekruterowi wyszukania ciebie wśród setek innych maili.

 

2) ZAPISZ DOKUMENTY W FORMACIE PDF

Wiem, że dla większości z was to dość oczywista rada, ale czasem dostaję dokumenty zapisane w jakiś dziwnych formatach. Nie otwierają mi się poprawnie. Brakuje grafik, rozjeżdża się tekst. Chwilę to zajmuje, aż w  końcu  udaje mi się go odczytać. Wielu rekruterów nie będzie mieć na to ani ochoty ani czasu. Dokument nie nadaje się do odczytu? Następny proszę!! Pamiętaj też o odpowiednim PODPISANIU dokumentu. Najlepiej „Imię.Nazwisko-CV”. Proszę zwracaj na to uwagę, samo „CV”, czy inna nazwa nic mi nie mówią, a jedynie utrudniają pracę.

 

3) WPISZ ODPOWIEDNI TEMAT

Osoba odpowiadająca za selekcję CV dostaje ok 50 aplikacji na godzinę. 90% z nich będzie miała podobny temat „odpowiedź/zgłoszenie/aplikacja na ogłoszenie/ofertę pracy”. Już na tym etapie możesz się wyróżnić, ułatwiając tym samym pracę rekrutera. Podaj swoje imię i nazwisko oraz nazwę stanowiska, na które aplikujesz.

 

4) PAMIĘTAJ O NUMERZE REFERENCYJNYM

Czasem, kiedy firma prowadzi kilka procesów rekrutacyjnych, wprowadza numery referencyjne. Często w ogłoszeniach zaznaczona jest prośba, by w temacie lub w treści maila zawrzeć go. I tu statystyki są podobne, 85% zapomni o nim, nie bądź jednym z nich. Może to dziwne ale spotykam opinie, które mówią wprost: aplikacja bez numeru referencyjnego jest niekompletna, czyli nie będzie brana pod uwagę. Myślę, że nie warto tracić swojej szansy przez takie błahe zaniedbanie.

 

5) ZADBAJ O ODPOWIEDNIĄ TREŚĆ MAILA

Chyba najgorsze co możesz zrobić to wysłać „pustego” maila. Skąd rekruter ma wiedzieć co to jest? Nie będzie zgadywać, ani szukać odpowiedzi na pytanie, po co to wysłałeś. Wystarczy kilka zdań o sobie, zaproponowanie współpracy, wyrażenie chęci na spotkanie rekrutacyjne. Dodaj do tego „dzień dobry” zamiast „witam” na początku, link do oferty, odpowiedni podpis wraz z danymi kontaktowymi i idealna wiadomość gotowa.

 

To tyle :)) Kilka prostych wskazówek, które przybliżą Cię do celu. O wadze najmniejszego drobiazgu wiedzą najlepiej sportowcy, których sukces warunkują setne sekundy. Zadbaj o nie. W wyścigu o pracę nie ma drugiego miejsca.

Dziękuję za przeczytanie moich wskazówek.
Pamiętaj, że zawsze możesz do mnie napisać
Trzymam kciuki za Twój rozwój zawodowy
i życzę samych sukcesów.

doradca kariery

Przeczytane? Bardzo się cieszę!

Czas wziąć sprawy w swoje ręce! Zacznij działać, zanim znajdziesz tysiąc wymówek, dlaczego chcesz jeszcze poczekać. Nie ma lepszego momentu na rozpoczęcie swojego treningu kariery, jak właśnie teraz.

Ciekawe? Chcesz więcej?

Zapisz się na newsletter. Otrzymasz nie tylko powiadomienia o nowych treściach na blogu, ale też dwa bezpłatne autorskie poradniki, prawdziwe skarbnice wiedzy, które od ręki pomogą Ci w planowaniu Twojej kariery.

TAK, zapisuję się na newsletter
I odbieram dwa BEZPŁATNE poradniki

Już jest!

Kurs
online

Napisz sam swoje CV i LM.
Zadbaj o profil na LinkedIn.

Nowa edycja kursu pisania CV, LM i profilu na LinkedIn. Sprawdź bonusy (np. edytowalne szablony). Stwórz swoją "narzędziówkę" jak doświadczony profesjonalista!