fbpx

Pewność siebie w pierwszym dniu nowej pracy

Pierwszy dzień w nowej pracy wiąże się często ze stresem i niepewnością. Nowe zadania i obowiązki, nowi współpracownicy oraz przełożony. Czy w takiej sytuacji potrafimy być pewni siebie? Wielokrotnie nasza pewność siebie w nowym otoczeniu słabnie. Dlatego warto podjąć odpowiednie działania, które pozwolą nam czuć się swobodnie. Oto kilka prostych sposobów na zwiększenie pewności siebie w pierwszym dniu nowej pracy:

 

DOBRZE POZNAJ FIRMĘ
Postaraj jak najwięcej dowiedzieć się o firmie, w której rozpoczynasz pracę. Poznaj kierunek działania organizacji, jej cele krótko i długoterminowe, dress code czy nazwiska właścicieli i przełożonego. Tak samo jak lepiej czujemy się w towarzystwie osoby, którą znamy, tak samo pewniej będziemy się czuć w firmie, o której dużo wiemy.

 

OBSERWUJ I SŁUCHAJ AKTYWNIE
W pierwszym dniu pracy miej oczy i uszy szeroko otwarte. Postaraj się zaobserwować i przyswoić jak najwięcej informacji. Wiedza na temat funkcjonowania firmy, komunikacji, pracy współpracowników sprawi, że w każdym przypadku będziemy wiedzieli co robić i jak się zachować.

 

NIE BÓJ SIĘ PYTAĆ
Jedno z polskich przysłów mówi: kto pyta nie błądzi i chyba coś w tym jest. Jako nowy pracownik masz prawo nie wiedzieć wielu rzeczy, dlatego najlepszym sposobem na zdobycie niezbędnych informacji jest zadawanie pytań. Pozwoli Ci to zdobyć niezbędną wiedzę, wykazać się zaangażowaniem i tym samym zwiększyć swoją pewność.

 

DOBIERZ ODPOWIEDNI STRÓJ
Czy ubiór może nam dodać pewności? Oczywiście! Kiedy dobrze wyglądamy stajemy się bardziej otwarci na innych, uśmiechamy się, po prostu czujemy się dobrze. Warto zatem dobrać strój, w którym czujemy się swobodnie, ale też wyjątkowo.

 

IDŹ Z POZYTYWNYM NASTAWIENIEM
Pozytywne nastawienie to połowa sukcesu. Czasem coś może się nie udać, czasem coś zostanie zrobione nie po naszej myśli, dlatego w takich sytuacjach daj sobie prawo do popełniania błędów. Nikt nie będzie w pierwszym dniu pracy oczekiwał od Ciebie realizacji zadań na najwyższym poziomie.

 

Powyższe wskazówki może wykorzystać każdy i co najważniejsze nie wymagają one większego przygotowania. Jednak warto pamiętać także, że to Ty spośród wielu kandydatów zostałeś wybrany na to stanowisko, więc osoba rekrutująca wierzyła, że sobie poradzisz. Skoro ona mogła,  dlaczego Ty nie miałbyś w to wierzyć?

Dziękuję za przeczytanie moich wskazówek.
Pamiętaj, że zawsze możesz do mnie napisać
Trzymam kciuki za Twój rozwój zawodowy
i życzę samych sukcesów.

doradca kariery

Przeczytane? Bardzo się cieszę!

Czas wziąć sprawy w swoje ręce! Zacznij działać, zanim znajdziesz tysiąc wymówek, dlaczego chcesz jeszcze poczekać. Nie ma lepszego momentu na rozpoczęcie swojego treningu kariery, jak właśnie teraz.

Ciekawe? Chcesz więcej?

Zapisz się na newsletter. Otrzymasz nie tylko powiadomienia o nowych treściach na blogu, ale też dwa bezpłatne autorskie poradniki, prawdziwe skarbnice wiedzy, które od ręki pomogą Ci w planowaniu Twojej kariery.

2 thoughts on “Pewność siebie w pierwszym dniu nowej pracy”

  1. Zauważyłam, że niektóre osoby (świeżo zatrudnione) „boją się” pytać… Nigdy nie odmówiłam pomocy takiej osobie (pamiętam swoje początki :)), zawsze staram się dobrze, prosto wytłumaczyć, pokazać co i jak, niemniej jednak jeśli ktoś nie pyta, nie wyjaśnia w czym problem, to ciężko jest takiemu komuś pomóc.
    W związku z tym pytanie do Ciebie: dlaczego taka osoba nie zadaje pytań? Czyżby była, aż tak zestresowana? Jak takiej osobie pomóc? 

  2. Kasiu dziękuję za komentarz. Myślę, że nowe osoby najbardziej boją się 1- zwrócić na siebie uwagę 2- błędów, które mogą popełnić 3‑tego, że zawiodą czyjeś oczekiwania.

    1- „nowy” zawsze wzbudza zainteresowanie. Nagle musi poznać całe biuro, a każdy próbuje czegoś się o nim dowiedzieć. To stresujące i nowe osoby często chcą szybko wtopić się w tłum, zniknąć itp.

    2- każdy błąd odbierają jako porażkę. Boją się oceny i reprymendy.

    3- boją się bycia najgorszym, lub nieodpowiednim pracownikiem, któremu nie przedłużą okresu próbnego.

    Jak pomóc?
    Doceniać starania
    Powiedzieć, ze w razie pytań może spokojnie do Ciebie przyjść
    Zapewnić o tym, że cieszysz się z jego przyjścia do firmy
    Małe błędy traktować jak wyzwania, inspirować i szukać rozwiązań
    Uprzedzić kto jest w stanie mu pomóc w razie kłopotów i zapewnić, że błędy zdarzają się każdemu.

    SUper, że Twoi współpracownicy mogą na Ciebie liczyć 🙂 

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *