W ostatnich latach LinkedIn stał się niezastąpionym narzędziem do budowania relacji biznesowych, rozwijania kariery oraz dzielenia się wiedzą. Warto zwrócić uwagę na to, co możesz znaleźć wchodząc na swój profil. Oto cztery kluczowe pytania, które warto sobie zadać, aby ocenić, czy dbasz o jakość treści na tablicy na LinkedIn.
1. Czy wyświetlają Ci się oferty pracy zgodne z Twoimi aspiracjami?
Jeśli nie widzisz na swojej tablicy potencjalnych ofert pracy, może to oznaczać, że nie masz dostatecznej liczby rekruterów w swojej sieci kontaktów, więc nie ma kto dzielić się z Tobą informacjami na temat obecnego rynku pracy. Rozważ poszerzenie grona swoich znajomych o specjalistów i managerów z różnych branż oraz headhunterów i pracowników działu HR. Nawiązuj z nimi relacje, wchodź w interakcje. Tak „nauczysz” algorytm swoich preferencji i zwiększysz widoczność swojego profilu. Dzięki temu otrzymasz również bezpośredni dostęp do interesujących ofert zawodowych, na które będziesz mieć możliwość zareagować.
2. Czy widzisz interesujące Cię treści?
Jeśli treści wyświetlane na Twojej tablicy nie są dla Ciebie interesujące, może to sugerować, że algorytm LinkedIn nie jest w stanie precyzyjnie dopasować ich do Twoich preferencji. Pomóż algorytmowi lepiej zrozumieć jakich treści oczekujesz, poprzez udzielanie się pod odpowiednimi (branżowymi) postami i artykułami, dasz mu sygnał do zmian, dzięki czemu dostarczy Ci on bardziej wartościowe materiały.
3. Czy widzisz posty osób, które Cię interesują?
Widok postów osób, które Cię inspirują lub mogą być potencjalnymi pracodawcami, jest bardzo istotny. Dzięki temu możesz być na bieżąco z tym, co się dzieje w branży. Jeśli jest to dla Ciebie trudne do osiągnięcia, może to oznaczać, że Twoja sieć kontaktów jest zbyt zróżnicowana. Skoncentruj się na nawiązywaniu relacji z osobami związanymi z Twoją branżą, specjalizacją i rangą stanowiska, aby otrzymać na swojej tablicy więcej wartościowych treści.
4. Czy widzisz sens publikowania treści na swojej tablicy?
Publikowanie treści na swoim profilu na LinkedIn ma sens, jeśli masz zaangażowaną grupę kontaktów, która może być zainteresowana Twoją wiedzą. Jeśli brakuje Ci osób związanych z Twoją branżą, zastanów się nad poszerzeniem kręgu znajomych o specjalistów z Twojego obszaru zawodowego. To pozwoli Ci na dzielenie się wiedzą, uczestniczenie w dyskusjach i budowanie swojego wizerunku eksperta.
Twój profil na LinkedIn jest Twoją wizytówką. Dbanie o jakość treści i osób dodawanych w ramach Twojego profilu pomoże Ci skutecznie wykorzystać potencjał tego portalu do budowy swojej kariery oraz profesjonalnej sieci kontaktów, obfitującej w liczne propozycje współprac.